WYCIECZKA KLAS SIÓDMYCH W GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
Redaktor: Dorota Kowalczyk
28.05.2018.

W dniu 25 maja 2018 roku chętni uczniowie klas siódmych wraz z opiekunkami: p. G. Mikołajczyk, p. A.Bagrowską, p. Z. Barylską  udali się na wycieczkę turystyczno – krajoznawczą w Góry Świętokrzyskie. Celem wyjazdu było poznanie walorów przyrodniczych i turystycznych tych gór oraz ich okolic. Podczas podróży podziwialiśmy cechy krajobrazu naturalnego i kulturowego tego regionu.

Niesamowite wrażenie zrobił na nas dąb,, Bartek” z Zagnańska. Popularność zawdzięcza swej budowie, gdyż jest największym drzewem w Polsce oraz dacie  istnienia.  Najnowsze badania donoszą, że liczy on już od 645 do 670 lat.

Kolejnym punktem zwiedzania były ruiny zamku w Chęcinach. Piękną zieloną aleją dotarliśmy na zamkowe wzgórze. Ruiny stanowią doskonały przykład średniowiecznej warowni, a w XIV wieku zamek uznawany był za jedną z najsilniejszych twierdz. Odbywały się tutaj kiedyś liczne zjazdy rycerskie oraz zapadały ważne decyzje państwowe. Nie zwiedziliśmy zamku wewnątrz, ponieważ żadna z komnat nie ocalała. Pozostała tylko wieża. Pokonaliśmy 162 stopnie i naszym oczom ukazał się piękny krajobraz na Kielce i Góry Świętokrzyskie. Następnie spacerowaliśmy  po zamkowym dziedzińcu. Podobały nam się armaty, hełmy i oczywiście skarbiec. Jednak najciekawszym zainteresowaniem cieszyły się dyby – średniowieczne narzędzie kary.

Następnie pojechaliśmy do Kadzielni, gdzie znajduje się ścisły rezerwat przyrody nieożywionej. Tutaj poznaliśmy bogatą historię kształtowania się jaskini. Zwiedzaliśmy jaskinie, które wnętrzem swoim przypominają Jaskinię Raj.  Podziwialiśmy formy naciekowe  głównie stalagmity oraz stalaktyty. Widok ten  pozostanie na zawsze w naszej pamięci jako czar miejsca, które bez udziału człowieka stworzyła natura.

Naszych  turystycznych  planów nie pokrzyżowała nawet dynamiczna zmiana pogody, która próbowała ochłodzić nasz entuzjazm deszczem.

Największe jednak wrażenie  zrobiła na nas Aleja Miniatur w Edukacyjnym Parku Rozrywki w Krajnie, który znajduje się u stóp najwyższego szczytu gór – Łysicy. Jest to jedyne wyjątkowe miejsce, w którym możliwa jest podróż dookoła świata w ciągu jednego dnia. Tutaj przekroczyliśmy wszystkie granice świata i zobaczyliśmy 27 modeli najsławniejszych cudów architektonicznych np. Koloseum, Wieżę Eiffla, Statuę Wolności, Łuk Triumfalny, Cerkiew w Moskwie …  . Podczas spaceru mogliśmy też poznać dzieła ,, matki natury” takie jak: Wulkan Etna czy Wodospad Niagara.

Na zakończenie podróży oczywiście nie mogło obyć się bez ,, wizyty” w Mc Donalds, co stanowi nasz stały punkt każdej wycieczki.

Wycieczka była udana. Była to miła przygoda, ale i wspaniała lekcja. Polecamy wszystkim Ziemię Kielecką. Naprawdę warto zwiedzić ten rejon Polski. Góry Świętokrzyskie  na długo zostaną w naszej pamięci.

Zmieniony ( 12.09.2018. )

« poprzedni artykuł   następny artykuł »