DZIEŃ LOGOPEDY W SZKOLE Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
Redaktor: Dorota Kowalczyk   

W ramach obchodów Dnia Logopedy, który przypada 7 marca, zajęcia logopedyczne w szkole miały nieco inny charakter. Ich celem było rozpowszechnianie wiedzy logopedycznej oraz przeciwdziałanie wadom wymowy.

Europejski Dzień Logopedy wskazuje na to, że logopedzi w całej Europie mają wspólny cel, promują wszelkie działania, które przyczyniają się do poprawy mowy osób mających problemy z komunikacją słowną. Jego przesłaniem jest profilaktyka! Od poziomu opanowania mowy zależy bardzo wiele, a przede wszystkim powodzenie dziecka w jego dalszej drodze życiowej.

Dlatego przez cały tydzień zajęcia logopedyczne miały formę zabawy pod hasłem,, Parskaj, dmuchaj, cmokaj, chuchaj”. Dzieci zmagały się z różnymi zadaniami logopedycznymi, wykorzystując specjalistyczne pomoce. Z zaangażowaniem usprawniały motorykę aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego i oddechowego. Dzięki tradycyjnym grom planszowym ćwiczenia logopedyczne opierały się na wielozmysłowym poznawaniu świata poprzez działanie, odkrywanie, doświadczanie i przeżywanie, które są bardzo pomocne w rozwijaniu mowy i myślenia dzieci. Dużym zainteresowaniem cieszą się w naszej szkole ćwiczenia interaktywne doskonalące wymowę trudnych głosek oraz te, które ćwiczą dykcję, pamięć słuchową i wyobraźnię językową dzieci. Wczesne usuwanie wad wymowy jest bardzo ważną sprawą z tego względu, że w późniejszym wieku utrwala się tzw. niewłaściwa postawa artykulacyjna i wtedy usunięcie wady  jest znacznie trudniejsze.

 

 

 

 

Zmieniony ( 12.09.2018. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »