KOŁO DZIENNIKARSKIE _CMN_PDF_ALT Print _CMN_EMAIL_ALT
Written by Dorota Kowalczyk   
Thursday, 21 November 2013

Zajęcia koła dziennikarskiego  odbywają się raz w tygodniu.

Opiekunami gazetki są panie: mgr Danuta Czubalska, mgr Maria Florczak i mgr Izabela Jóźwiak.

Na zajęciach koła dziennikarskiego uczniowie  poszerzai pogłębiaswoją wiedzę na temat pracy dziennikarza. Zapoznają się z istotnymi problemami etyki dziennikarskiej, z rolą mediów i ich wpływem na rzeczywistość.

Uczniowie poznają znaczenie tytułu w gazecie i sposoby jego tworzenia. Zdobywają  wiadomości na temat zadań rzecznika prasowego,a także poznają pracę dziennikarza prasowego, radiowego i telewizyjnego. Ich praca  polega na gromadzeniu informacji z różnych dziedzin, o odbywających się na terenie szkoły imprezach i redagowaniu sprawozdań.

Zadaniem uczniów uczęszczających na zajęcia koła dziennikarskiego jest redagowanie szkolnej gazetki „Chochlik Szkolny”. Gazetka w wersji tradycyjnej (papierowej) i internetowej na platformie Junior Media jest wydawana cyklicznie jako miesięcznik . Uczniowie biorą udział w licznych konkurach na platformie junior media, również w konkursie „Junior w Druku” na najlepszą gazetkę. Zajęcia koła dadzą uczniom możliwość kulturalnego i pożytecznego spędzania czasu.

Program do realizacji z uczniami klas V - VI szkoły podstawowej.

Poziom poszczególnych elementów programu dostosowany jest do wieku

i możliwości uczniów, skorelowany z treściami programowymi języka polskiego.

Obejmuje wiedzę teoretyczną (wprowadzenie terminologii dziennikarskiej,

konstrukcji gatunków dziennikarskich) oraz praktyczną, z wykorzystaniem

nabytych wiadomości podczas redagowania gazetki szkolnej.

Proponowany program wymaga korelacji miedzy przedmiotowej(z informatyką i historią) oraz wykorzystania treści ścieżek; czytelniczo – medialnej i regionalnej.

 

CELE EDUKACYJNE:

·         tworzenie gazetki szkolnej „Chochlik Szkolny” redagowanej przez uczniów

·         poruszanie problematyki związanej z szeroko rozumianymi środkami masowego przekazu

·          kształtowanie umiejętności pracy zespołowej

·         poznanie pracy dziennikarza

·   doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem pod względem ortograficznym, stylistycznym i gramatycznym.

Redagowanie gazetki odbywa się z wykorzystaniem programu Junior Media:

·         korzystanie z kreatora biuletynów

·         pisanie tekstu

·         łączenie tekstu z rysunkiem

·         zapisywanie i odczytywanie dokumentów

·         drukowanie gazetki

Last Updated ( Thursday, 21 November 2013 )
 
Next >